با عنایت به اهمیت حصول شناخت نسبت به فعالیت مردم آمریکا در بستر اینترنت و فضای مجازی، اطلاعات مربوط به فضای دیجیتال و مجازی در آمریکا در زیر ذکر می‌­شود:

وضعیت دنیای دیجیتال در آمریکا:

  • میزان کاربران اینترنت: در پایان سال ۲۰۱۸، ۲۷۵ میلیون نفر یعنی ۹۱ درصد جمعیت. این آمار به‌صورت فزاینده در حال رشد بوده و پیش‌­بینی ­می­‌شود که به رشد خود نیز ادامه دهد. تخمین زده می­‌شود که مردم آمریکا به‌طور متوسط در هفته ۲۴ ساعت در اینترنت هستند که افزایش داشته است.

  • فضای مجازی: در پایان سال ۲۰۱۸، ۲۴۴ میلیون نفر یعنی ۸۱ درصد جمعیت. این آمار نسبت به سال ۲۰۱۷ کاهش اندکی داشت اما پیش­‌بینی می‌شود که تا آخر امسال جبران شود و در سال ۲۰۲۰ به رشد خود ادامه دهد. مردم روزانه ۳۷ دقیقه به‌طور متوسط در شبکه­‌های اجتماعی وقت صرف می­‌کنند که بیشترین میزان در استفاده‌­ها از اینترنت است.

  • دارندگان تلفن هوشمند: ۲۵۷ میلیون نفر در سال ۲۰۱۸٫ این آمار نیز با رشد بسیار سریع مواجه بوده و از سال ۲۰۱۰ تا اکنون به اوج خود رسیده است.
  • ضریب نفوذ اینترنت و شبکه‌های اجتماعی در مناطق مختلف: مناطق شرقی و غربی آمریکا بیشترین میزان تأثیرپذیری از اینترنت را دارند، درحالی‌که بخش مرکزی غرب آمریکا کمترین پوشش اینترنتی را دارد. این امر همواره ثابت بوده و پیرو روندهای جمعیتی است.
  • بین شبکه‌­های اجتماعی، پرطرفدارترین­‌ها به ترتیب ازاین‌قرار هستند: فیس­بوک، اینستاگرام، اسنپ چت، پینترست، توئیتر.
  • در بین رسانه‌­های مختلف، مردم آمریکا بیشترین اخبار را از تلویزیون دریافت می­‌کنند و در رتبه بعد وب‌سایت‌های خبری، رادیو، فضای مجازی و درنهایت روزنامه کاغذی.
  • ۱۰ وب‌سایت­ خبری پرطرفدار به ترتیب ازاین‌قرار هستند: یاهو (بی­طرف)، گوگل (بی­طرف)، هافینگتون پست (چپ)، سی‌­ان‌­ان (چپ میانه)، نیویورک‌تایمز (چپ میانه)، فاکس نیوز (راست)، ان­‌بی­‌سی (چپ میانه)، میل (راست)، واشنگتن‌پست (چپ میانه) و گاردین (چپ).
  • ۳ شبکه تلویزیونی خبری بیشترین طرفدار را دارند که به ترتیب فاکس نیوز (راست)، ام‌­اس‌­ان‌­بی‌­سی (چپ میانه) و سی‌­ان­‌ان (چپ میانه) هستند.
  • برای پیگیری آمار و نظرسنجی به‌خصوص برای دریافت میانگین هزاران نظرسنجی درباره میزان محبوبیت ترامپ و وضعیت انتخابات سایت ۵۳۸ توصیه می‌­شود.

 

نمودارها

نمودار ۱: میزان رشد استفاده از اینترنت از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۴، روندی که همچنان ادامه دارد

 

نمودار ۲: میزان استفاده از شبکه‌­های اجتماعی در گذر زمان

 

نمودار ۳: میزان (پراکندگی) استفاده جغرافیایی از اینترنت در آمریکا

 

نمودار ۴: نوع مصرف زمان در اینترنت در آمریکا

 

نمودار ۵: میزان استفاده از شبکه­‌های مجازی مختلف در اینترنت در آمریکا

 

نمودار ۶: میزان استفاده از رسانه­‌های مختلف برای دریافت اخبار

 

دپارتمان آمریکا / ۲۰ خرداد ۱۳۹۸

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *